Перейти далі
Четверте покоління

Історія Astra

Четверте покоління

Історія моделі Opel Astra J

Покоління четверте (від 2009 року)

Поява нової «зірки» — на новій платформі

Автомобіль Opel Astra J дебютував у 2009 році на Франкфуртському Автосалоні. Номінально — це був вже звичний представник С-класу. Проте насправді автомобіль Opel Astra J зробив ще один величезний крок вперед відносно свого попередника Opel Astra Н. Традиційно зі зміною покоління, автомобіль дещо зріс у своїх розмірах — наприклад, колісна база була одразу збільшена на 71 мм відносно попередника, та сягнула загальної довжини у 2,685 метра. Завдяки цьому, розробникам більше не потребувалося створювати довгі версії для кузовів «седан» та «універсал». До речі, автомобіль пропонував чотири основні типи кузовів: 3- або 5-дверний хетчбек, седан, універсал. Кабріолет було виділено в окрему модель Cascada, для великої сім’ї розробники створили 7-місний вен Zafira Tourer, а місце вантажного універсалу Van тепер займав фургон Combo.
Все це дозволило інженерам Бренду сконцентрувати свою увагу на покращенні основної моделі Astra, яка отримала досить значні зміни. Перш за все, мова йде про використання новітньої платформи Delta II, яка передбачала впровадження електричного підсилювача керма — що відкривало перспективи застосування новітніх систем допомоги водію. Крім того, задня підвіска отримала механізм Ватта, що мав покращити характеристики її роботи: розвантажити деякі вузли (це позитивно впливало на комфорт), забезпечити більшу жорсткість та фіксацію елементів (а це позитивно вливало на керованість). Разом з повністю незалежною підвіскою передніх коліс, автомобіль Opel Astra J пропонував новий рівень балансу між комфортом руху та відчуттям керованості. Цьому сприяло і шасі з можливістю налаштування двох варіантів режимів руху — комфортного «Tour» або динамічного «Sport». Та й взагалі: нове покоління Opel Astra J отримало безліч технологій, функцій, систем, винаходів, які робили автомобіль більш довершеним та зручним у повсякденному житті.

Більше комфорту, більше безпеки, більше технологій

Однією з найбільш важливих технічних інновацій автомобіля Opel Astra J була система OpelEye: це камера для слідкування за дорогою та навколишнім середовищем перед автомобілем. На основі такої камери працювала система контролю рядності руху, автомобіль міг самостійно розуміти про небезпечне наближення до перешкод попереду — та попереджати водія про це або навіть автоматично гальмувати. Значно покращала і фірмова система адаптивного світла AFL+: віднині промінь світла працював по одній із дев’яти програм — він міг відслідковувати поворот, світло ставало більш видовженим та потужнішим на трасі, або розпорошувалось широким віялом при русі у місті. Навіть у дрібницях автомобіль прагнув бути кращим за конкурентів. Чого лише варті зручні сидіння з сертифікацією AGR або багаторівнева підлога, що отримала назву FlexFloor.

До речі, універсал також отримав власну назву та власні «флекси». Віднині зручний 5-дверний кузов називався Sport Tourer, що явно відповідало його динамічній зовнішності. Проте й чудова практичність нікуди не поділася: 500-літровий багажний відсік швидко збільшувався до 1550 л завдяки системі FlexFold для швидкого складання сидінь, а фірмовий набір фіксаторів та тримачів з набору FlexOrganizer дозволяв надійно закріпити будь-які речі при транспортуванні.

 

Окремо варто згадати «підігріті» та «заряджені» версії моделі Opel Astra J, адже вони також вирізнялися оригінальною конструкцією. Перш за все, розповімо про версію Opel Astra GTC — вона стала ще більш оригінальною. Дизайн цього автомобіля виділявся хижими рисами та сміливими лініями, які у поєднанні зі зменшенням висоти та кліренсу (-15 мм), робили 3-дверний хетчбек максимально динамічним ззовні. А його конструкція відповідала таким очікуванням зсередини: власні налаштування шасі, більша жорсткість, гостре кермо, зростання колії і бази коліс. Та навіть унікальна від моделі-флагмана Insignia OPC, що дозволяла «розвантажити» кермо від ефекту силового під-рулювання.

Спеціалістам своєї справи вдалося створити відмінний автомобіль — як у вигляді оригінальної «підігрітої» моделі, так і в якості «заготовки» під екстремальну версію Opel Astra OPC. Остання пропонувала 2-літровий турбодвигун потужністю 280 к. с., 6-ступеневу «механіку», диференціал LSD (диференціал обмеженого ковзання). Все це робило автомобіль і справді дуже «гарячим»: 0-100 км/год за 6 секунд та 250 км/год максимальної швидкості. Мрія для спортивних драйверів!

 

Хоча звісно, модель Opel Astra J пропонувала безліч інших варіантів двигунів: бензинові або дизельні, з робочим об’ємом 1,3-2,0 л та потужністю 95-280 к. с., у поєднанні з 5-/6-ст. «механікою» або 6-ст. «автоматом». А якщо додати помітні відмінності у типах кузовів, то можна стверджувати, що модель Opel Astra могла повністю відповідати очікуванням геть різних клієнтів. Наприклад...

Opel Astra J Sedan: для покупців-традиціоналістів

У складі покоління Opel Astra J варіант з кузовом «седан» з’явився лише 2013 року. Тому навіть після виходу моделі наступного покоління Opel Astra K, седан продовжили випускати на основі Opel Astra J — адже він залишався досить «свіжим» та актуальним. Адже головні переваги цього автомобіля полягають зовсім не в надсучасних технологіях, а в традиційних цінностях сімейної моделі. Так, Opel Astra Sedan вирізняється елегантним та лаконічним дизайном, що залишається актуальнім довгі роки. Значно збільшивши довжину — загалом солідні 4,66 м — дизайнером вдалося органічно інтегрувати окремий багажний відсік місткістю 460 літрів.

 

Спеціально для кузова «седан» була наново налаштована підвіска, що стала більш м’якою та одночасно пружною. Тож незважаючи на своє німецьке коріння, автомобіль чудово почувається на будь-яких поганих дорогах. При цьому збереглася типова «німецька» ергономіка та якість: у салоні водія зустрічають великі та інтуїтивно-зрозумілі прилади, кермо має кнопки керування додатковими функціями, передня панель оформлена високоякісними м’якими матеріалами. Згадаємо і «німецьку увагу до дрібниць»: для людей попереду передбачена зручна центральна консоль з тримачами для склянок й дрібних речей, пасажирам позаду сподобається відмінний простір для ніг та додаткові бокові вікна, а в багажному відсіку передбачені різноманітні тримачі та фіксатори.

Наразі автомобіль Opel Astra Sedan, побудований на платформі моделі Astra J, вже пропонується українським шанувальникам бренду. А ось хетчбек нового покоління Opel Astra K приїде в Україну дещо пізніше.