Перейти далі
Третє покоління

Історія Astra

Третє покоління

Історія моделі Opel Astra h

Покоління третє (2004-2014)

Час революцій настав

Ви же ознайомилися з історією попередників — Opel Astra F та Opel Astra G? Вони робили акцент на практичності, надійності, традиціях — проте завжди обходилось без революційних змін. У пріоритеті була інша місія: змінити сприйняття моделі та створити нову історію для автомобіля. І це вдалося.

 

То ж маючи міцну основу під ногами (тобто, колесами) для третього покоління моделі Astra розробники обрали геть іншу стратегію — революційний дизайн та передові технології. Вперше автомобіль дебютував у 2004 році як 5-дверний хетчбек, що вражав своїм надсучасним дизайном: чіткі геометричні лінії, гострі кути, акцентоване оформлення хромом. Дещо пізніше у гамму моделі були додані 3-дверні варіанти (хетчбек GTC та вантажний універсал Van), седан та традиційний універсал, навіть купе-кабріолет — на усіх цих версіях ми ще зупинимось окремо. Тут варто зазначити, що перевершити кількість можливих варіантів кузову могла лише варіативність доступних двигунів. Загалом більше десятка моторів (бензинових та дизельних) з робочим об’ємом від 1,3 до 2,0 л та з діапазоном потужності від 95 до 240 кінських сил. Двигуни пропонувалися у парі з 5- або 6-ст. «механікою», 4- або 6-ст. «автоматом», 5- або 6-ст. «роботом» Easytronic.

Окрім надсучасного дизайну, широкого вибору типів кузовів, безлічі варіацій двигунів та трансмісій, автомобіль Opel Astra H вражав високотехнологічним оснащенням. Адже ця модель пропонувала опції, які раніше були характерні для автомобілів лиш класом вище: біксенонові адаптивні фари AFL, систему перемикання режимів руху IDS, та навіть електро-керовані амортизатори CDC. Тож, як бачите, нове покоління Opel Astra H став справжнім революціонером у своєму класі. Автомобіль намагався бути максимально «гнучким» та відповідати запитам якомога більшої кількості покупців — а тому розробники знову і знову намагалися вразити потенційних покупців. Одним з найкращих прикладів цього стали особливі версії моделі, що позначалися трьома «веселими» літерами...

Більше спорту, більше емоцій — Opel Astra GTC та OPC

Якщо в попередньому поколінні Opel Astra 3-дверний хетчбек являв собою лише «один із варіантів кузовів», то у випадку Opel Astra H такий автомобіль отримав характерні особливості та власне позначення — GTC.
Ці три літери означали Gran Tourismo Compact, що цілком відповідало дійсності — автомобіль і справді виглядав досить спортивно, при цьому був зручний для дальніх подорожей та компактний для маневрування у великому місті. Версія Opel Astra GTC отримала не тільки власний кузов з динамічними лініями даху, а також зменшений кліренс (-15 мм) та унікальне панорамне лобове скло, що заходило далеко на дах і створювало додаткове відчуття свободи для водія. Крім того, модель Opel Astra GTC звісно отримувала більш спортивні налаштування шасі та пропонувалася з потужними двигунами. Однак найбільш швидким, динамічним, спортивним варіантом Opel Astra H стала версія з вже добре відомим позначенням ОРС.

Гарячий хетчбек Opel Astra OPC створювався на основі 3-дверного кузову Astra GTC та додатково отримував розвинену аеродинаміку: оригінальний передній бампер зі спойлером, вентиляційні канали, бокові обтікачі, задній спойлер. В салоні увагу привертали сидіння Recaro та синє декоративне прострочування. Однак головна «розвага» була встановлена під капотом — бензиновій 2-літровий турбо-двигун Z20LEH, що видавав 240 «конячок» та 320 Нм. Працюючи у парі з 6-ступеневаю «механікою», цей силовий агрегат забезпечував відмінну динаміку (0-100 км/г лише за 6,4 секунди) та вражаючу максимальну швидкість у 244 км на годину. Такі показники забезпечили Opel Astra OPC титул одного з найшвидших «гарячих хетчбеків» свого часу!

 

Проте тут ми не будемо вказувати споживання пального — тому, що від цих показників у інших покупців Opel Astra H волосся стане дибки. Адже існували і діаметрально протилежні варіанти моделі Astra. Наприклад...

Зовсім інша Astra: Sedan, Caravan, Twin Top

Якщо дві вищезгадані версії Opel Astra H були створені для емоцій, то інша пара була створена для того, щоб бути взірцем практичності. Мова йде про варіанти з кузовами «седан» та «універсал», які також отримали власні назви — відповідно Sedan (або Limousine, в залежності від ринку) та Caravan (або Station Wagon). Ці автомобілі поєднували не тільки акценти на практичності, але й певні технічні відмінності. Так, обидві версії мали подовжену колісну базу — 2,7 м проти 2,61 м у 5-дверного хетчбеку. Звісно, збільшена колісна база робила салон більш просторним для задніх пасажирів. А зростання загальної довжини до 4,52-4,59 м (в залежності від типу кузова, проти 4,25 м у 5-дверного хетчбеку) також гарантувало і більш місткій багажний відсік — наприклад, універсал пропонував 500 л у 5-місному виконанні салону проти 380 л, що міг забезпечити 5-дверний хетчбек.
Важливо відмітити, що модель Opel Astra і в попередніх поколіннях пропонувала різноманітні типи кузовів. Проте вони були створені на одні агрегатній базі, через що відрізнялись лише кількісними показниками: дверцята, літри... Однак з появою Opel Astra H, різноманітні типи кузовів розроблялися окремо один від одного, вони були спрямовані на різний тип покупців. Більше того: завдяки суттєвому зростанню простору в салоні, універсал та седан Opel Astra H навіть дещо «перекривали» моделі більш високого класу з недалекого минулого Бренду. Що підкреслювала і назва: наприклад, седан Opel Astra на деяких ринках збуту пропонувався під назвою Vectra — наче натякаючи, до кого він впритул наблизився за своїми розмірами та внутрішнім простором.
І якщо вже мова зайшла про різноманітні особливі варіанти Opel Astra H, то варто згадати ще один особливий варіант моделі — мова йде про купе-кабріолет Opel Astra Twin Top. Така версія мала жорсткий металевий 3-секційний складаний дах, завдяки чому могла виступати в ролі як купе, так и кабріолета. Для перетворення одного в інше потребувалося лише 30 секунд часу.
Зрештою, у наступному поколінні Opel Astra J, цей незвичний купе-кабріолет дасть початок новій окремій моделі — Cascada. Хоча це вже геть інша історія...