Перейти далі
Перше покоління

Історія Astra

Перше покоління

Історія моделі Opel Astra F

Покоління перше (1991-1998)

Народження нової моделі

Автомобіль Opel Astra F першого покоління дебютував у 1991 році на автомобільній виставці у Франкфурті. Здивовані назвою Opel Astra F та, водночас, титулом «першого покоління»? Адже тоді автомобіль мав отримати назву Opel Astra А, так? Проте справа в тому, що згідно з маркетинговим позиціонуванням новинка займала місце моделей сімейства Kadett (що вже мали покоління А, В, та інші) — і через це, позначення покоління нового автомобіля вирішили не змінювати.

 

Хоча, власне, сам автомобіль був створений цілковито «з нуля»: власний дизайн, обтічна форма, оригінальний салон. Та максимальна увага до безпеки: перша Astra вирізнялася ретельно опрацьованим кузовом, розрахованими деформаційними зонами, наявністю подушок безпеки (що було рідкістю того часу для моделей даного сегменту) — усе це мало захистити водія та пасажирів у випадку ДТП. Крім того, Opel Astra F пропонувала широкий вибір типів кузова: хетчбек на три або п’ять дверцят, 4-дверний седан, традиційний універсал, а також його 3-дверне вантажне виконання з позначкою «Van», та навіть кабріолет, який створювався разом з Bertone.

Ширшим за вибір кузовів моделі Opel Astra F, міг бути лише вибір двигунів моделі: загалом 6-8 силових агрегатів (в залежності від ринку продажів) та близько 20 їх варіантів з різноманітною потужністю. Автомобіль успішно вироблявся до 1998 року, коли дебютувало наступне покоління моделі. Та навіть після цього модель Opel Astra F не зійшла зі сцени — невибагливий та вже перевірений часом автомобіль легко знаходив собі покупців, які ретельно рахували гроші. Тому виробництво було подовжено в деяких країнах: наприклад, у Польщі автомобіль Opel Astra F отримав додаток Classic до назви й успішно вироблявся до 2002 року.

Народження нового імені

Нова модель Opel Astra F отримала нове ім’я. Можливо хтось вважає, що поява нової назви підкреслювала перехід на кардинально новий рівень (що і справді відбулося). Проте насправді ім’я Astra було запозичене у бренду Vauxhall — саме так у Великобританії називалася модель Kadett уже декілька поколінь до того. Керівництво компанії на початку 1990-х років прагнуло звести всі однакові моделі до однієї назви, щоб менше плутати покупців. І слово «Astra» настільки сподобалось керівництву, що зрештою стало основною назвою моделі.
В залежності від ринку збуту, автомобіль Opel Astra продавався під іншими Брендами: наприклад, у Великобританії — традиційно це був Vauxhall, в Австралії — Holden, а в деяких країнах Латинської Америки — Chevrolet. Проте знайшлася країна, в якій нова модель отримала стару назву Opel Kadett та, водночас, дуже «продвинуту» техніку: це ПАР.

Південна-Африканська Республіка та Opel Kadett: турбо-феномен

Аби підкреслити важливість ринку ПАР (один з найбільших у своєму регіоні) та партнерські відносини з корпорацією Delta (місцевий виробник, що має заводи для зборки автомобілів), на нову модель Opel Astra було видано, як кажуть, «карт-бланш». По-перше, деякі версії нової моделі зберегли стару назву — Opel Kadett.
А по-друге... Якщо покупці в Європі могли розраховувати максимум на версії Sport/GSi (136-150 к. с.), то в ПАР існував справжній монстр — Opel Kadett 200t S. Так, ви все вірно зрозуміли: літера «t» мала на увазі наявність турбіни. Крім того, автомобіль був обладнаний системою повного приводу! Фактично виробник запозичив техніку від культових моделей Vectra 4×4 та Calibra 4×4 — бензиновий 2-літровий турбо-двигун (204-215 к. с.), систему повного приводу, 6-ст. «механіку» — та переніс все це в компактний хетчбек.
Автомобіль і справді поважали в ПАР — він був наче домашнім улюбленцем у місцевих покупців. Завдяки чому модель Opel Astra/Kadett двічі поспіль (1994-1995 рр.) виграла нагороду «Автомобіль року в ПАР». Крім того, модель здобула ще один титул «Авто року»: Irish Car of the Year 1992. І це був лише початок — автомобіль другого покоління Opel Astra G продовжив розвиток успішної історії.