Перейти далі
Друге покоління

Історія Astra

Друге покоління

Історія моделі Opel Astra G

Покоління друге (1998-2004)

Нове покоління: краще, швидше, стильніше

Автомобіль Opel Astra другого покоління (що отримав позначення G), як це зазвичай буває, став більш динамічним, стильним, технологічнім, «продвинутим» за попередника — тобто, одним словом «виріс». Наприклад, гамма моделі нараховувала близько 20 варіацій двигунів та трансмісій, з’явилося більше варіантів з «автоматом», для новинки пропонувалися бокові подушки безпеки. Та навіть більше: у розробці нового покоління брали участь спеціалісти компанії Lotus, що допомагали налаштовувати шасі.
А ще машина значно розширила свою географію і збиралася на 11 заводах по всій земній кулі — не лише під Брендом Opel, а також як Vauxhall, Chevrolet, Holden. До речі, після запуску виробництва третьої генерації Opel Astra (Н), автомобіль Opel Astra G продовжили виробляти з додатком Classic — і серед виробників була також Україна. Проте у нас тривало виробництво автомобілів лише з кузовом типу «седан», хоча гамма моделі Opel Astra G була значно ширшою: 3- або 5-дверний хетчбек, 5-дверний універсал, 3-дверний вантажний універсал Van, та навіть дещо ексклюзивні версії — купе і кабріолет.

Водночас, аби відповідати своїй динамічній зовнішності, купе та кабріолет Opel Astra оснащувалися лише найбільш потужними двигунами в гаммі моделі. Так, «на вершині» знаходився варіант з бензиновім 2-літровим турбо-мотор потужністю 190 к. с., що у поєднанні зі спортивною «механікою», забезпечував прискорення 0-100 км/г лише за 7,5 секунд та максимальну швидкість 245 км/г. А шанувальники «автоматів» могли обрати 2,2-літровий «атмосферник» на 147 к. с.

 

Проте найбільш спортивними варіантами Opel Astra G стали не купе та кабріолет від Bertone, а версія OPC від власного підрозділу Opel Performance Centre.

Поява першої версії Opel Astra OPC

Наприкінці 1990-х та на початку 2000-х років, Бренд Opel прагнув ще більше підвищити власну репутацію, в тому числі і за рахунок появи спортивних версій автомобілів. Тому того часу було створено окремий підрозділ OPC (Opel Performance Centre), що мав впроваджувати гоночні технології у серійні автомобілі. Модель Opel Astra OPC стала однією з перших в цій серії.

 

За основу брали 3-дверний хетчбек, додавали різноманітних спортивних аксесуарів: аеродинамічні елементи, великі колеса, тощо. А «серцем» автомобіля був 2-літровий 160-сильний атмосферний двигун X20XER. Проте недовго. Дуже швидко версія Opel Astra OPC зазнала кардинальних оновлень та отримала турбо-мотор Z20LET: дві сотні його «конячок» одразу зробили Opel Astra OPC одним з найбільш потужних та найшвидших «гарячих хетчбеків» свого часу.

 

До речі, були і більш спортивні варіанти. Мова йде про версію Opel Astra DTM та концепт-кар Xtreme: величезний 4-літровий V8, потужність 444-500 к. с., двері у вигляді «крила чайки». Та лімітований одинарний випуск — адже перший являв собою болід для перегонів DTM, а другий був створений лише як шоу-кар.

Проте у сімействі Opel Astra G геть не все розроблялося під гаслом «потужніше, швидше, сильніше». Навіть навпаки — саме під час виробництва моделі Opel Astra G та на її основі з’явився новий автомобіль, що зрештою став початком нової лінійки. Мова йде про мінівен Opel Zafira.

Сім місць — у компактному форматі

Кажуть, що до створення Opel Zafira приклали руку спеціалісти Porsche Engineering. А ще кажуть, що розробка автомобіля почалася у середині 1990-х років. Хто знає?...

 

Ми лише знаємо, що поява першого покоління мінівену Opel Zafira стала справжньою революцією. Справа в тому, що того час вже існували мінівени на основі моделей С-класу, проте всі вони пропонували п’ять місць. А модель Opel Zafira стала першою, що запропонувала 7-місний салон. Причому завдяки системі складання Flex 7, сидіння третього ряду утворювали плоску підлогу та майже не зменшували корисний об’єм багажного відсіку. Вперше мінівен показали у 1997 році, а вже у 1999-му розпочалося його серійне виробництво. І це був лише початок...

Згодом на основі моделі створили заряджену модифікацію OPC. Так-так, ви все правильно зрозуміли: сімейний 7-місний мінівен, 192-сильний турбо-двигун, величезні колеса з низько-профільною гумою, аеродинамічні спойлери по кузову. А потім Opel Zafira стала основою для водневого експериментального автомобіля HydroGen 3. Врешті-решт, Opel Zafira започаткувала лінійку автомобілів для сім’ї, що пропонуються і сьогодні — приклад, в Україні наразі продається Zafira Life.