Перейти далі
Перше покоління

Історія Zafira

Перше покоління

Історія моделі Opel Zafira a

Покоління перше (1999-2005)

В перший раз в новий клас — одразу семеро!

Кінець минулого сторіччя для європейських виробників став «добою мінівенів»: усі покупці хотіли отримати автомобіль з розмірами С-класу, проте більш просторий всередині. І мінівен дозволив вирішити таке завдання: більше простору для пасажирів, більші вікна для світла в салоні, більший корисний об’єм багажного відділення, більше можливостей трансформації (складання та зсування сидінь). Тож кожен Бренд прагнув запропонувати свій мінівен покупцям — і Opel не став винятком: компанія випускала модель Sintra, великий мінівен з американським корінням.

 

Але покупці вимагали більш компактний автомобіль, тому Бренд запропонував своє рішення у новому Opel Zafira — цей мінівен, що був створений на базі автомобіля С-класу Opel Astra другого покоління! Серійна версія Opel Zafira дебютувала у 1999 році, хоча перший концепт-кар датований ще 1997 роком. Цікавим фактом є те, що у розробці даної моделі були задіяні спеціалісти Porsche Engineering. Адже завдання стояло досить складне: у той час, як суперники створювали 5-місні мінівени, модель Opel Zafira мала стати 7-місною — і, водночас, зберегти компактні розміри С-класу.

Рекламний відеосюжет 2002 року

Проте, зрештою все вдалося. Мінівен Opel Zafira A створили досить компактним — довжина лише 4,32 м, а його колісна база склала 2,69 м, до речі , ширина 1,74 м та висота 1,63 м. Всередині і правда знайшлось місце для 7-місного салону. Все завдяки унікальній системі трансформації Flex7: сидіння третього ряду були досить компактні та при складанні утворювали плоску підлогу, завдяки чому майже не зменшували корисний об’єм багажного відсіку.

 

Таким чином, модель Opel Zafira A одночасно пропонувала просторий салон для великої сім’ї, та величезний простір для перевезення різноманітних вантажів. Що навіть знайшло своє відображення у фірмовій рекламі.

Нова модель пропонувала широкий вибір не тільки конфігурації салону, а також і великий вибір двигунів — робочий об’єм 1,6-2,2 л, бензин або дизель. Можна сказати, що автомобіль Opel Zafira A пропонував навіть вибір бренду — адже в залежності від різних частин світу та країн, цю модель пропонували під різними назвами: окрім звичного Opel, також зустрічалися Vauxhall, Holden, Chevrolet, Subaru.

 

Перше покоління моделі Opel Zafira A стало по-справжньому успішним. Окрім відмінних продаж (а модель Opel Zafira A стала одним із бестселерів класу), автомобіль зайняв третє місце у конкурсі «Європейській Автомобіль Року 2000», що для мінівену було справжнім досягненням. Крім того, модель Opel Zafira A свого часу була відмічена організацією TUV за найкращу якість та надійність серед автомобілів віком 1-3 роки. Таким чином можна стверджувати, що мінівен Opel Zafira першого покоління створив справжню революцію: нові можливості трансформації салону, нова якість виконання. А ще — нові та неочікувані версії...

HydroGen 3: лабораторія на колесах

Пошук альтернативних варіантів палива ніколи не зупинявся. Прикладом цьому можуть бути електрокари, газові версії, та навіть автомобілі на дровах. А ще прикладом цьому можуть бути автомобілі, що працюють на водні — ідея була особливо популярна наприкінці ХХ сторіччя та на початку ХХІ-го. Суть поляга у тому, аби використовувати хімічну реакцію взаємодії між воднем та киснем у результаті чого вироблялася вода та електрична енергія.

 

На базі вену Opel Zafira було побудовано водневий автомобіль HydroGen 3, що отримав сталевий бак для водню (68 л), електрохімічний модуль для реакції водню і кисню, та електродвигун потужністю 60 кВт (82 к. с.) з крутним моментом 215 Нм.

Запасу водню вистачало для подолання дистанції близько 400 км, а електродвигун дозволяв розвивати максимальну швидкість 160 км/год. Сьогодні ми споглядаємо вектор на розвиток електричних автомобілів — досить згадати Opel Corsa-e або Opel Mokka-e — проте неможливо знайти вірний шлях, якщо не робити перші кроки. І водневий автомобіль на базі Opel Zafira, врешті-решт, був одним з прикладів таких перших кроків у пошуку альтернативи звичним видам палива.
Цікаво, що на базі Opel Zafira було створено не лише «еко-френдлі» автомобіль, а й його повну протилежність. Ви вже здогадалися? Так, мова йде про версію ОРС!

Спортивний автобус? Саме так!

В цьому автомобілі Бренд Opel вирішив поєднати зручній сімейний 7-місний вен та величезну потужність, приховану за трьома літерами OPC. Незвична варіація Opel Zafira OPC з’явилася у 2001 році та запропонувала 2-літровий бензиновий двигун, що продукував 192 кінські сили. Крім того, було й все інше, що ви очікували від ОРС: аеродинамічні бампери, великі колеса, спортивні сидіння.
Пізніше потужність двигуна зросла навіть до 200 «конячок», аби гарантовано закріпити за моделлю Opel Zafira OPC звання найшвидшого мінівену Європи того часу: прискорення до «сотні» займало близько 8 секунд, а загалом автомобіль був здатен розвинути швидкість 220 км/год. До речі, версія ОРС знайшла собі місце і в наступній генерації моделі — Opel Zafira B.