Перше покоління

ІСТОРІЯ VECTRA

ПЕРШЕ ПОКОЛІННЯ

Історія моделі Opel Vectra A

Покоління перше (1988-1995)

Вектор — на оновлення!

Протягом 80-х років минулого сторіччя Opel активно працював над оновленням власної модельної лінійки, Бренд неначе прагнув власного перезапуску. Наприклад, у 1982 році дебютувала модель Opel Corsa, що дозволила зайняти нові ніші в світі автомобілів. Та навіть у вже відомих сегментах були презентовані нові моделі, причому змінювались не лише покоління автомобілів — змінювались навіть їх назви! Так з’явився новий «центральній гравець», що прийшов на зміну Opel Ascona: у 1988 році дебютував автомобіль Opel Vectra A. Це була модель середнього класу, що могла використовуватись і як сімейний перевізник, і як службовий автомобіль.

 

Адже нова модель Opel Vectra A пропонувалася у вигляді зручного хетчбеку або класичного седану, з бензиновими або дизельними двигунами об’ємом 1,4-2,5 літри, могла бути оснащена «механікою» чи «автоматом». До речі, змінювались навіть назви автомобіля: перше покоління Opel Vectra також пропонувалося під Брендами Chevrolet та Vauxhall, а серед виробничих потужностей варто відмітити заводи по зборці навіть у Єгипті та Бразилії. Після оновлення 1992 року, модель Opel Vectra A знову відмітилась зростанням кількості доступних версій та двигунів — це був справді «глобальний автомобіль»: кожен покупець мав можливість обрати версію на власний смак та гаманець.

Та навіть більше: автомобіль Opel Vectra A міг запропонувати не тільки передні ведучі колеса, але й повний привод! Справжній ексклюзив того часу для моделей середнього класу. Однак це був лише початок...

Opel Vectra 4×4 Turbo: передбачення майбутнього OPC-версій

Невдовзі після запуску виробництва основної моделі (седан с приводом на передні колеса), почали з’являтися й більш унікальні автомобілі. Одним з кращих прикладів є версія Opel Vectr A з потужним 2-літровим турбо-двигуном, що пропонував 204 «конячки». Аби найкраще реалізувати досить високу потужність під час прискорення, автомобіль було оснащено системою повного приводу. А для того, аби спорт-версія гарно почувалася не тільки під час прискорення по прямій, а й у поворотах, Opel Vectra 4×4 Turbo також отримала незалежну задню підвіску.

 

Таким чином, цей автомобіль став одним з найбільш технологічних, спортивних, потужних не тільки у гаммі моделі Opel Vectra, а й у своєму класі взагалі — це наче було пророцтво для створення майбутніх версій ОРС. За що модель була відзначена особливою шаною: турбо-версія Opel Vectra у 1994 році навіть виступала у якості Safety Car (автомобіля безпеки) під час проведення перегонів серії Formula 1!

Покупцям, що прагнули отримати автомобіль з більш динамічним характером, проте не відчували потреби у величезній потужності, Бренд пропонував модифікації GSi, GT, 2000 з 2-літровими 4-циліндровими двигунами потужністю до 150 к. с., або версію V6 з 2,5-літровим мотором на 170 «конячок». В залежності від конкретної версії, ринку збуту, року виробництва, ці автомобілі могли похизуватися задньою незалежною багатоважільною підвіскою, автоматичною коробкою перемикання швидкостей, переднім або повним приводом.
Такі факти з біографії моделі можуть найкращим чином стерти упереджене ставлення автомобілістів про нудний характер Opel Vectra A — автомобіля, що відкрив новий розділ в історії Бренду та навіть дав початок культовому спортивному купе. Саме так, ми маємо на увазі Opel Calibra!

Opel Calibra — купе для народу

На початку 1990-х років, купе Opel Calibra стало одним з найбільш цікавих, оригінальних, пізнаваних автомобілів на автомобільному ринку Європи. Важко повірити, що нова модель створювалась на базі Opel Vectra A, адже купе отримало надзвичайно спортивну зовнішність: низький кузов, динамічний нахил стійок, каплеподібний профіль даху. Коефіцієнт аеродинамічного опору Cd=0,26 робив Opel Calibra найбільш обтічним автомобілем свого класу. Звісно, купе Opel Calibra отримало й найкращу техніку, що була того час у Бренду: двигуни лише об’ємом 2-2,5 л (115-204 к. с.), 5- та 6-ступенева «механіка», передній або повний привод, незалежна задня підвіска.

Спортивний зовнішній вигляд Opel Calibra не був лише «виглядом»: автомобіль і справді знайшов своє покликання у автомобільних перегонах серії DTM (німецький кузовний чемпіонат). Версія Opel Calibra DTM оснащувалася спеціально спроектованим двигуном V6, побудованим на базі серійного мотору С25ХЕ — потужність сягала 420-480 к. с.! Плюс аеродинаміка, підвіска та гальма, каркас безпеки, полегшений кузов та салон... Це був справжній гоночний болід!

 

Виробництво купе Opel Calibra тривало до кінця 1990-х років — автомобіль почав свою кар’єру під час Opel Vectra А, однак завершував вже під час випуску моделі Opel Vectra B. Яка замість «купе» отримала інший варіант для розширення гами кузовів.

Дізнайтеся про історію Opel Vectra B